אחד האתגרים במעבר לתזונה ללא מוצרים מהחי או בדגש ללא חלב הם אותם מוצרים אשר היינו נוהגים למרוח על הלחם, או לאכל כארוחת ביניים.
יש מגוון מתכונים וטכניקות להשגת מגוון רחב של מרקמים. ניתן למצוא אצלנו באתר את הגבינות הטבעוניות של עינת'ס, ויטופיה מרקט (שעושים גם קוטג' טבעוני מעולה) או טעם לחיים (עם יוגורט טבעוני מעולה).
שפע המתכונים הקיים ברשת גדול. בין גבינות טבעוניות בעלות מרקם חלק לגמרי, לכאלו עם מרקם רך אך גבשושי, ואף לקשות המתאימות למגש אירוח. הגבינות בעיקר עשויות משקדים, אגוזי קשיו, וממרחים נוספים העשויים גם מאגוזי לוז. טעמם כמובן שונה מטעמם של המוצר המקורי אך איננו נופל מהם.

מתכון גבינה טבעונית למתחילים:
אל המתכון הבסיסי אתם את מוזמנים להוסיף ולתבל אותו ביצירתיות ובטעמים המועדפים עליכם.

דרגת קושי – קלה | ההשריה לילה קודם, הביצוע כחצי שעה.

מצרכים

  • כוס ורבע שקדים קלופים ומושרים (למשך 8 שעות לפחות)
  • 3/4 כוס קשיו מושרים (לשעתיים לפחות)
  • 4-5 כפות מיץ לימון
  • 1/2 כפית מלח (ניתן להוסיף ע"פ טעם)
  • 1 שן שום
  • 1/3 – 1/4 כוס מים

אופן ההכנה

אחרי השריה של השקדים והקשיו (מומלץ לקנות בשוק)
אנחנו מכניסים לבלנדר: את כל החומרים השקדים, הקשיו,
המים והלימון וכמובן את השום והתבלינים וטוחנים עד לקבלת מרקם חלק
(רצוי לעשות שימוש בבלנדר חזק על מנת להגיע אל המרקם חלק הרצוי)
את התוצאה ניתן לדלל בעזרת הוספת מים – באופן הדרגתי תוך כדאי פעילות הבלנדר.
אל תמהרו בשלב הזה ועשו זאת לאט על מנת לשמור על הסמיכות הרצויה.

זהו סיימנו היה מסובך ?!

עכשיו, אחרי שהבלילה שלנו מוכנה, אנחנו יכולים למזוג אותה אל כלי זכוכית,
ולמקרר הגבינה יכולה להחזיק מעמד עד שבוע ימים.

לחיזוק הטעם הגבינתי ניתן להוסיף 2-3 כפות שמרי בירה.

רעיונות לתיבול וטעמים: שום שמיר, קצח, פלפלים קלויים, זעתר ושמן זית, בזיליקום, אגוזי פקאן, תאנים ועוד…
* חלוקה לכמה כלים קטנים תאפשר לכם לתבלן באופן שונה לגרסה החביבה עליכם או כאשר אתם מארחים.
שיהיה בתאבון.

אין לכם כוח להכין גבינה? או להתחיל לחשב כמויות… אז למי מכם שרוצה פיתרון קל.
יש לנו מגוון ממרחים נפלאים. אותם תוכלו למצוא בין מגוון המעדניות שמוכרות אצלנו באתר.

גבינות מוכנות באתר

כתיבת תגובה